Monday 21 May 2012

fuh....lama betul tak berblogging...banyak betul hal...letih!!!!!!!!!!!!
dah tu..hari ni cik raihan kita ni rajin ker..sorry to say hari ni macam malas aje...kenapa tah....semangat..semangat..where r u my semangat...hilang pergi begitu aje ker...hei pa ko merepek nih...biasalah kan..malam2 macam ni bila penyakit malas datang..mula lah mengarut benda pelik2...

sebenarnya nak berkongsi cerita....pasal perkhidmatan komuter..aku pengguna tetap komuter..stesen yg aku slalu naik serdang ke kl sentral..x pun TBS..antara tu la..tapi yang aku nak cakap sekarang ni bukan pasal tu...pasal pengguna lain...yang takde kesedaran sivik...yang suka buat org menyampah...panas betul hati ni!!

aku suka naik public transport..sebab paling utama..aku amat mementingkan alam sekitar..so ape2 isu berkaitan alam sekitar aku akan sokong....kenderaan bermotor penyebab utama pencemaran..lagipun jalan da sesak dengan banyak sgt kereta...dengan jam lg...grr..hangin je kan..so pilihan aku skg public transport..bas..komuter etc...plg penting duit aku jimatlah...sapa setuju????

tapi yang aku paling benci...orang yang dok berebut2 masa nak naik komuter ni...x sesabau betul..macamlah komuter tu nak tinggalkan dia..tunggulah orang kat dalam keluar dulu...ni orang nak kuar dia nak masuk...tahulah dia nak cepat..orang lain pun nak cepat juga..so jangan la selfish ok!!
tak faham sangat bila jadi macam tu...lepas tu masalahnya suruh org masuk dalam2 selagi boleh..selagi boleh masuk, nak masuklah kata orang..lepas tu kita nak kuar tak dibaginya pulak..orang luar pulak sibuk nak masuk...geram..geram...

satu hal lg dah ada koc untuk ladies...tapi ada juga yang masih tak faham dan buat2 tak faham..ni la sengalnya...lelaki tak faham bahasa sibuk nak masuk koc perempuan...tak faham satu hal...lagi sibuk nak duduk pula tu...nampak org mengandung, bawa nak kecil pun tak dibaginya tempat duduk..memanglah x de kesedaran sivik langsung...pentingkan diri sendiri je tahu...memanglah kita cakap tak pa..tapi kalau dah jadi apa2 sapa pulak nak bertanggungjawab...masa tu lah baru nak tuding jari cari salah orang...lepas tu ada yang couple ni sibuk nak ikut awek dia duk dalam koc ladies..oi takkan lah x leh berpisah kejap kot....nak bersama jer..kalu takut hilang awek tu bawak je lah naik koc biasa...jangan masuk koc ladies...dah la tak tahu malu..orang dok perhati..sibuk nak duduk macam tak buat salah jer...apa kita rasa kalau kita hadapi situasi macam ni..kita ibu yg mengandung...seorang nenek...ibu yang berumur dan bawa anak kecil..OKU, remaja berpenyakit..kita pun pasti nak orang bersimpati pada kita..jadi moralnya..sedarlah sikit...jangan pentingkan diri sendiri...selagi kita tak kena,..kita tak tahu...nasihat ni tak lain x bukan untuk diri aku jugak..so hopefully aku tak jadi macam tu dan masih ada belas kasihan pada orang lain....sekian...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...